Update: Specialized Shiv Aerobar Recall

Via verschillende bronnen op internet verschijnen de foto’s van de oplossing die Specialized heeft gemaakt om het probleem met de aerobar bevestiging op de Shiv op te lossen. spec im nzBij de expo van de IM van Nieuw Zeeland komend weekend staat een grote speciaal hiervoor ingerichte stand van Specialized om de deelnemers met een Shiv te voorzien van de nieuwe kit zodat zij verantwoord kunnen deelnemen. Dat is wel een topservice. Men had ook niet anders mogen verwachten, maar zo kort na het ontdekken van het probleem een goedgekeurde oplossing leveren is een kunstwerkje. Toch levert voor sommige atleten de aanpassing wellicht een probleem om omdat de positie van de armpads nu min of meer gefixeerd staat en de pad alleen nog naar voren of naar achteren kan op de montage gaten die in de pad zitten. Degene die de houder onder de pad verder naar achteren op de extensions hadden zitten lopen tegen een beperking aan. Ook de ruimte tussen de extensions lijkt een paar cm smaller te worden.

Hieronder een afbeelding van links de nieuwe situatie en rechts de oude afgekeurde situatie. Klik op de afbeelding om een uitvergroting zichtbaar te krijgen.


spec im nz 2

 

 

Reageer

Reageren? Graag! Maar hou je wel aan onze huisregels.

2 reacties

  1. Harm - 11 maart 2015:

    Hi,
    De rechtse situatie is bevestigd met een centrale bout op een soort kniegewricht waardoor er ook verstelling mogelijk is in een hoek. De centrale bout kan in bepaalde situatie afbreken met name als deze niet met het juiste aanhaalmoment is vast gezet.
    Dit heeft Specialized opgelost door een ander type houder te maken met een dubbele bout, het nadeel bij deze constructie is dat de extension nu vast op zijn plek zit en enkel in hoogte versteld kan worden dmv spacers.
    Uit ervaring ( body gemotry fit data base) weten wij dat de meeste rijders de extensions recht hebben staan.
    Voor iedere rijder die met deze nieuwe afstelling niet te vreden is proberen wij een andere oplossing te vinden.

    Gr,

    Harm

    Rider Care Specialized Europe BV

  2. jan bieshaar - 7 maart 2015:

    En wat was nu het probleem? De rechtse uitvoering komt mij het degelijkst over namelijk.