Matong komt met eigen wetsuit op de markt

Matong Sportswear, het bedrijf van de oud-triathlontoppers Dennis en Tracy Looze gaat in de komende periode een aantal nieuwe stappen zetten. Naast de vertrouwde club- en teamkleding willen ze Matong laten uitgroeien tot een volwaardig merk. Naast een fietskledinglijn voor dames en heren zullen ze dit jaar op de markt komen met een eigen wetsuit.

“We zijn hier heel erg druk mee geweest en zijn tegelijkertijd ook trots dat we het enige wetsuitmerk van de lage landen op dit moment zijn. We zijn een jaar lang bezig geweest om het wetsuit te ontwikkelen en uit te testen. Keuze van materialen, diktes van de verschillende panels, waar flexibiliteit en waar stevigheid… al dat soort zaken en daar gaat veel tijd in zitten”, aldus Dennis Looze.

Het wetsuit (zie foto) kent een hoog drijfvermogen en is gemaakt van 39SCS Nano Cell Yamamoto neopreen en kent super-flexibele arm- en schouderpanels. De ritssluiting is ‘omgekeerd’ zodat deze tijdens het zwemmen niet kan worden opengetrokken. Het Matong-wetsuit komt uiteraard op de markt in een dames- en heren-model.

De wetsuits zullen vanaf april verkrijgbaar zijn. Testen en uitproberen kan echter al vanaf 20 maart. Ze zullen vanaf die periode dan ook ‘on tour’ gaan bij de vele clubs die ze al voor de clubkleding als klant hebben. Zij kunnen profiteren van een hele aantrekkelijke korting.

“Uiteraard hopen wij dat de triatleten uit de lage landen ook het unieke ervan inzien dat wij onze nek uitsteken en een goed product op de markt zetten voor een mooie prijs”, aldus Dennis Looze.