Kyocera verbindt naam aan WK Crosstriathlon Den Haag

Trappen Kijkduin 2011DEN HAAG – De Beach Challenge heeft naast de steun van de gemeente Den Haag en de Nederlandse Triathlon Bond nu ook een grote partner uit het bedrijfsleven aan zich gebonden. Als hoofdsponsor heeft Kyocera Document Solutions Nederland zijn naam verbonden aan de Beach Challenge en het Wereldkampioenschap Crosstriathlon dat op 13 juli in Kijkduin gehouden wordt.

Renate van Oosten, verantwoordelijk voor de sponsorwerving over het binnenhalen van Kyocera: “We zijn er altijd van overtuigd geweest dat we met het WK een voor bedrijven aantrekkelijk aanbod in huis hadden. Het economisch tij zat echter niet mee. We hebben geduld moeten hebben. Maar met Kyocera ging het heel snel. In één gesprek waren we er uit; de klik was er gelijk. Ons evenement en Kyocera passen dan ook uitstekend bij elkaar. Kyocera heeft duurzaamheid als een van de kernwaarden binnen de bedrijfsfilosofie. Hardlopen, fietsen en zwemmen zijn natuurlijk sporten die heel goed passen binnen dat duurzaamheidsdenken. En voor Kyocera als internationaal bedrijf is het wereldkampioenschap ook interessant. Er zullen atleten uit zo’n dertig landen aan de start staan. De naam Kyocera komt dan in alle wedstrijdverslagen terug. Dat levert ook buiten Nederland positieve aandacht op.”
“Met alle partners die zich al aan ons verbonden hadden, hebben we met deze stap nu alle middelen in huis om het WK ook de uitstraling te geven die het verdient. Elke Hagenaar kent Kyocera al van die naam bovenop het stadion van ADO Den Haag. Maar straks ook als beeldmerk dat aan de Beach Challenge vast geklonken zit.

Etienne Hendriks, general manager van Kyocera Document Solutions Nederland: ”De Beach Challenge en het Wereldkampioenschap Crosstriathlon zijn prachtige evenementen die bijna geheel door vrijwilligers op een professionele wijze worden georganiseerd. Wat ons betreft genoeg reden om dit van harte te ondersteunen. Als enthousiaste sporter weet ik uit ervaring wat een fantastisch gevoel het geeft om op eigen kracht een sportieve prestatie neer te zetten, al dan niet als onderdeel van een team. Veel van onze medewerkers denken er net zo over. Daarom zal ook een team van Kyocera deelnemen aan de Beach Challenge.”

Bronnen / Links:
– Frank Hamelink
Kyocera Beach Challenge, Den Haag