Bedrijfsleven maakt kennis met triathlon via BusinessTriathlon

BusinessTriathlonBusinessTriathlon is niet nieuw maar is sinds 2006 een groeiend fenomeen in Nederland. Het is bedoeld om werknemers uit het bedrijfsleven een beleving op triathlongebied te geven en zo stiekem ook aan de gezondheid en vitaliteit te werken van het personeel. “Tot op heden was dat aanbod versnipperd en daarmee gaat een deel van de kracht van het concept verloren. Juist door dit platform kunnen we de ervaringen van deelnemers en organisaties beter bundelen, en kunnen we de kwaliteit en deelnemersaantallen aan wedstrijden steeds meer verhogen”, zegt initiatiefnemer Lars Karmelk. “Kortom, het delen van kennis op gebied van triathlon, gezondheid en vitaliteit maakt onderdeel uit van het platform en geeft BusinessTriathlon een extra dimensie.”

Veenendaal is één van de wedstrijden die zich vanaf het eerste uur betrokken voelde bij BusinessTriathlon. Rob Barel, verantwoordelijk voor sponsoring binnen zijn organisatie, is blij met dit platform. “Ik ben groot voorstander van dit initiatief omdat het de triathlonsport voor beginners en bedrijven toegankelijker maakt. Het is voor ons ook van belang om onze sport meer zichtbaar en bereikbaar te maken buiten ons eigen wereldje van triathlonadepten. Door deze estafette vorm en begeleiding aan te bieden, ligt de drempel voor velen lager om te starten met triathlon”, zegt Rob.

Het programma van BusinessTriathlon voor het seizoen 2014 is inmiddels rond. BusinessTriathlon staat voor kwaliteit en hebben daarom de samenwerking met wedstrijden gezocht die een lange historie in de triathlonsport hebben. Deze wedstrijden bieden ook nog eens een aantrekkelijke beleving aan de deelnemers. Juist de verschillende parcoursen, plek op de kalender en uiteenlopende afstanden maken het een aantrekkelijk geheel. Met name omdat het business-seizoen er op af te stemmen is, en ook om je met collega’s voor te bereiden op de wedstrijd.
Een zestal triathlonorganisaties in Nederland had zich reeds aangesloten (Arnhem, Amsterdam, Stein, Veenendaal, Maastricht en Assen). De zevende triathlonorganisatie die zich heeft verbonden aan BusinessTriathlon is Challenge Almere-Amsterdam. Eén van de oudste en grootste triathlons van dit land heeft al enige ervaring met businessteams. Ze zien veel toegevoegde waarde in de samenwerking doordat krachten gebundeld gaan worden, en er een completer aanbod ontstaat.

Businesstriathlon is een estafettevorm in de triathlonsport waarbij medewerkers van een bedrijf op een eenvoudige manier kennis kunnen maken met de triathlonsport en tegelijkertijd de onderlinge competitie aan kunnen gaan. Zowel in het bedrijf zelf als tussen bedrijven onderling wordt er gestreden om de titel vitaalste businessteam van Nederland.
Lars Karmelk Sportbegeleiding en KRACHT Sportmarketing werken samen aan BusinessTriathlon. Ze willen op deze manier toegevoegde waarde geven aan de triathlonsport en het bedrijfsleven daaraan verbinden.

Bronnen / Links:
- Marloes Nijholt
- BusinessTriathlon

Reageer

Reageren? Graag! Maar hou je wel aan onze huisregels.